Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Storyn

Av mammaslillagroda - 15 januari 2012 13:40


Ni vet den där känslan, när man blir så rädd att man tappar andan, man blir så ledsen att de känns som hjärtat går sönder..Sådär när benen blir som överkokt spagetti och all syre försvinner.

Så känndes det..Och då var det ändå inget hemskt besked egentligen, jag tar de från början:


Lillprinsen, jag o pappan var på återbesök på bb för PKU testet när han var 3 dagar, ni som har egna barn vet att när doktorn gör sin "besiktning" av barnet drar och trycker dom i benen på barnen-detta ser ju så oskönt ut.

Hur som tyckte man att man kännde ett litet klickande ljud,

Eftersom vi födde på ett mindre sjukhus i hudiksvall fanns där inga barnortopeder så remiss skickades till gävle.

Väntan på tid....Fick tid....

4 Januari var vi dit och jag var så nervös att jag skakade.

Läkaren vi träffade, Henrik.Kände på benen/höfterna på detdär osköna viset och konstaterade att han iinte kännde något så till 95% slipper vi skenan!!!!


Åhh va lycklig jag vart.


Men eftersom vi är två läkare som hört olika skickar jag er på ett ultraljud, bara utifall, sa han.

Ja men hallå, 5%!! Vi slipper ju tänkte vi.

Ultraljudet gjordes och vi åkte hem, lyckliga.


Dagen efter ringer Henrik (klart, han ska bekräfta att vi inte ska ha skena) och berättar att ultraljudet visade att det var en liten instabilitet i höften, inte mycke men så pass att han vill att lillebror ska ligga i grodställning, i sk "Von rosenskena" 6-12 veckor.

Och precis där försvann både syre och ben..

Såhär 2 veckor efteråt kan jag känna att det var inte alls så hemskt som de känndes då.

Det finns föräldrar som får betydligt värre svar på prover som deras barn tagit.

Men ändå-Man måste få vara ledsen, och det var jag.

I två dagar känndes det som jag bra grät och livet känndes rent sagt skit!!

Jag som denna gång ska vara hemma o mamma ledig och bara njuta.

Hur blir det med det nu??en fyrkantig bebis som tar mer tid och en 4 åring som redan tycker mamma är för mycket med lillebror phuuu....

Vi får en tid för att få skenan veckan efter...


Fortsättning följer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillagroda - 6 mars 2012 10:33

Den 15 Mars ska vi till Gävle och behandligen av Villes höft är då klar! Det är alltså 9 (!) dagar kvar med frejkabyxorna. Han har börjat protestera lite nu.När han har fått varit utan dom ett tag (som han får en sväng varje kväll) och fått legat...

BVC

Av mammaslillagroda - 23 februari 2012 11:49

Igår var vi på BVC. HAr förmodligen de trevligaste sköterskorna där. Lillebror hade gått upp bra i vikt och väger nu 6540 :), vi mätte inte för sköterskan vågade inte dra ut benet.Så jagvet fortfarande inte hur lång/kort han är. sisst var han 5...

Av mammaslillagroda - 19 februari 2012 16:57

Imorgon har ville haft frejkabyxan på sej i en vecka och det går alldeles utmärkt bra!! Misstänker att han fick vattkoppor i förrgår men de verkar inte kommit några fler så kanske var det nåt annat?eller men väldigt mild sort.Han hade då en del vat...

Av mammaslillagroda - 14 februari 2012 10:13


Igår var vi till gävle. 10:30 hade vi tid för ultra ljud och en timme efter en tid med henrik uppe på ortopeden. Resan till gävle gick smidigt o vi var framme i bra tid, de andra gångerna har det varit snöslask eller nästan snöstorm, nu var det b...

Av mammaslillagroda - 9 februari 2012 13:34

Vilket underbart väder det är idag. Vi var ute ända tills roja tröttnade o ville gå in-jag hade kunna varit ute några timmar till :) Solen är viktig-Det märker man såhär på höst och vinter tider.Så nu längtar jag mer efter våren än någonsin..  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards