Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Den 10 Januari.Dagen D

Av mammaslillagroda - 15 januari 2012 14:45

Telefonsamtalet är lite av en dimma..

När marcus kom hem och jag sa att han skulle få skena frågade han va doktorn sa.

"Sa?? Jag vet inte" att han ska ha skena, så annat visste jag inte, jag hörde inte, lyssna inte, tog inte in det, Ordet skena bara ekade i huvet på mej.

Dagen efter, mellan gråtattackerna ringde jag upp o sa som det var, att jag inte hörde vad han sa.

De flesta föräldrar brukar reagera så sa han, jag hörde till de flesta.

Vi fick en tid veckan efter.


Så dagen kom och jag höll så hårt i lillebror, varenda lediga sekund var han i min famn, som att jag skulle krama ur de sissta ur han, Som att han inte skulle följa med hem???

Jag var så rädd att vi skulle mista närheten, att jag skulle få hålla i ett fyrkantigt hårt paket, att bebismyset inte skulle existera utan bara en hård stel bebis.Tänk va man spelar upp sej, föreställer sej och inbillar sej saker.

Att "lägga in" han i skenan gick fort, nån minut.

Sen fick vi åka hem med våran prins, Våran lillebror som kommer bli helt återställd.

Snart 1 månad gammal och snart haft skenan 1 vecka.Han kan!!!

Mamman bör oxå landa snart, men med en förlossning, dethär beskedet och resor till gävle och allt omkring så känner jag fortfarande att jag inte tagit igen mej.

Vintern och mörkret gör nog sitt till oxå, men snart så, vi är på rätt väg.

 
 
Sara

Sara

15 januari 2012 15:49

Men fy, vilken tråkig start ni fick med Lillebror!
Inte roligt att behöva flänga runt till olika städer med ett sådant litet knytte! Men tur att ni har fått bra hjälp och att han blir återställd, den lille sötnosen! :)

Kram

http://saramariatherese.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillagroda - 6 mars 2012 10:33

Den 15 Mars ska vi till Gävle och behandligen av Villes höft är då klar! Det är alltså 9 (!) dagar kvar med frejkabyxorna. Han har börjat protestera lite nu.När han har fått varit utan dom ett tag (som han får en sväng varje kväll) och fått legat...

BVC

Av mammaslillagroda - 23 februari 2012 11:49

Igår var vi på BVC. HAr förmodligen de trevligaste sköterskorna där. Lillebror hade gått upp bra i vikt och väger nu 6540 :), vi mätte inte för sköterskan vågade inte dra ut benet.Så jagvet fortfarande inte hur lång/kort han är. sisst var han 5...

Av mammaslillagroda - 19 februari 2012 16:57

Imorgon har ville haft frejkabyxan på sej i en vecka och det går alldeles utmärkt bra!! Misstänker att han fick vattkoppor i förrgår men de verkar inte kommit några fler så kanske var det nåt annat?eller men väldigt mild sort.Han hade då en del vat...

Av mammaslillagroda - 14 februari 2012 10:13


Igår var vi till gävle. 10:30 hade vi tid för ultra ljud och en timme efter en tid med henrik uppe på ortopeden. Resan till gävle gick smidigt o vi var framme i bra tid, de andra gångerna har det varit snöslask eller nästan snöstorm, nu var det b...

Av mammaslillagroda - 9 februari 2012 13:34

Vilket underbart väder det är idag. Vi var ute ända tills roja tröttnade o ville gå in-jag hade kunna varit ute några timmar till :) Solen är viktig-Det märker man såhär på höst och vinter tider.Så nu längtar jag mer efter våren än någonsin..  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards