Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Missnöjd

Av mammaslillagroda - 19 januari 2012 10:41

Nä lillebror var inte alls glad igårkväll, jag misstänker att det var pga att dom "vritit upp" skenan och att han nu ligger med benen rakt ut igen, ovant såklart och på vilket annat sätt säger dom till än när dom skriker??


Tyvärr märks det oxå på matningen.Jag skrev förut att jag skulle ge ett tillägg för att få vila lite själv så att han sov några flera timmar i sträck men jag tänkte att jag står ut nån dag till, drar på ersättningen in i de längsta och det ordnade upp sej faktiskt, han åt längre, mer och var nöjdare..

Nu börjar jag förstå att det var pga att han sparkat ner skenan lite och var nog därför bekvämare efter nån dag.Jag som trodde vi "vant oss" och hittat en bra ställning..

Men nu är vi där igen, mat 5-7 minuter och väldigt ofta och lillebror är inte nöjd-Synd.

Så vi får se om jag tar till ersättningen om de blir för jobbigt.

Idag har han ändå inte varit så ledsen, jag tog fram babysittern och den sitter han skönt i som de verkar.

Egentligen käns de lite tidigt, han är ju bara 5 veckor men den är bra lutad bakåt så han sittligger och inte belastar ryggen så mycket..


Men nu ropar han, prinsen min!


 
 
Emma

Emma

19 januari 2012 21:15

Uscha vad jobbigt ni har det! Den där första bebistiden vill man ju bara njuta och ha det bra!! Om jag får ge ett tips, så kanske ni kan prova att amma på mage, du halvligger och han ligger med sin mage mot din.. Svårt att förklara, men om du provar så kanske du känner. En bekant till mej ammade sin grodbebis så, och tyckte det funkade, men det är ju olika för alla :) Lycka till i alla fall!!!

http://www.tussilagoo.devote.se

 
Ingen bild

Anna

20 januari 2012 09:06

Vi njuter av bebistiden ändå :)
Tack för tips :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillagroda - 6 mars 2012 10:33

Den 15 Mars ska vi till Gävle och behandligen av Villes höft är då klar! Det är alltså 9 (!) dagar kvar med frejkabyxorna. Han har börjat protestera lite nu.När han har fått varit utan dom ett tag (som han får en sväng varje kväll) och fått legat...

BVC

Av mammaslillagroda - 23 februari 2012 11:49

Igår var vi på BVC. HAr förmodligen de trevligaste sköterskorna där. Lillebror hade gått upp bra i vikt och väger nu 6540 :), vi mätte inte för sköterskan vågade inte dra ut benet.Så jagvet fortfarande inte hur lång/kort han är. sisst var han 5...

Av mammaslillagroda - 19 februari 2012 16:57

Imorgon har ville haft frejkabyxan på sej i en vecka och det går alldeles utmärkt bra!! Misstänker att han fick vattkoppor i förrgår men de verkar inte kommit några fler så kanske var det nåt annat?eller men väldigt mild sort.Han hade då en del vat...

Av mammaslillagroda - 14 februari 2012 10:13


Igår var vi till gävle. 10:30 hade vi tid för ultra ljud och en timme efter en tid med henrik uppe på ortopeden. Resan till gävle gick smidigt o vi var framme i bra tid, de andra gångerna har det varit snöslask eller nästan snöstorm, nu var det b...

Av mammaslillagroda - 9 februari 2012 13:34

Vilket underbart väder det är idag. Vi var ute ända tills roja tröttnade o ville gå in-jag hade kunna varit ute några timmar till :) Solen är viktig-Det märker man såhär på höst och vinter tider.Så nu längtar jag mer efter våren än någonsin..  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards