Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Vecka nr 3..

Av mammaslillagroda - 1 februari 2012 10:09

...Av kanske 12 eller kanske 6 med skenan.

Jag längtar så tills vi får se om det räcker med 6 veckor och sen en Frejka byxa eller om de blir yttligare 6 veckor i den gula plastklädda grej som jag nu börjar vänja mej vid men oxå tröttna på.

Stackars lillebror luktar så illa under skenan, det är rent så de är inte det men de blir ju varmt o svettigt åh va jag längtar tills badet imorgon!!


Sisst vi var där fick han ju en större skena, Jag tog med mej den gammla skenan hem för den skulle ändå slängas eftersom de är engångsgrejer (tack för det!).

Tanken jag hade först var ju att elda upp den, vrida sönder den, kasta den på tippen osv...

Men mit vuxna jag änndrade tankar.

Jag har en varsin Kartong till barnen med "minnes" saker.Första pyamasen, första skor, de dom åkte hem i från BB, viktiga saker och kläder, minnen från barndommen helt enkelt, tanken är att när dom blir stora och själva ev blir föräldrar ska dom få denna minneslåda lika som jag fick av min mamma då roja kom till världen..

Så-Skenan ska nu packas ner i lillebrors låda tillsammans med ett kort och en beskrivning med datum osv.

"Den här gula grejen fick din mamma att gråta floder men fick dina höfter att vara friska"-Tack vare denhär har du inte höftproblem nu".


Det rullar på och vi väntar ut vintern, våren har aldrig varit så saknad som nu.....


Min fina vän Emma var här och fotade lillebror igår.

Hon är så duktig.

Här är hennes blogg http://emmapajja.blogg.se

Lillebror 31/1 2012

 

Här är en favoritbild på mej och Roja,

Tagen av en annan duktig fotograf: http://philippe.se

Hösten 2010 roja snart 3 år

   


Det var dethär med lillebrors bebykläder oxå.

Han har inte direkt nån byrå/garderob ännu utan vi har hans kläder i ett skåp i tvättstugan brevid skötplatsen, ett skåp som är överfullt, Överfullt av kläder i storlekar 50/56 och trots att jag lagt undan de "viktigaste" i hans kartong så finns massor med bodys och byxor som aldrig hann andvändas innan skenan kom på.

Nu har han växt ur dom vilket fall med eller utan skena men jag kan inte ta mej för att städa ur skåpet, jag blir lite bitter över att vi inte hann med att andvända dom där söta små kläderna som jag så omsorgsfullt tvättatde o vikte o gjorde iordning så fint innan han kom!

Jag kan helt enkelt inte städa ur skåpet!!

Våra grannar, en fin familj några hus bort har oxå haft en grrodbebis som nu är en söt tjej på 2 år.

Så vi har fått låna massvis med kläder, byxor, dressar, pyamaser av dom-Guld värt.

Men de finns ingen plats för dom för jag vägrar städa ur skåpet.Så dom kläderna får ligga framma på blöjhyllan ovanför skötbordet, haha egentligen en knäpp fix ide att jag inte kkan ta bort kläderna men de bara är så!


När skenan är borta ska jag köpa nya kläder till lillebror och då kanske det blir lättare.

Har en tanke på att göra ett paket o sälja kläderna oxå-dom är ju knappt använda och på så sätt kunna köpa mycke nytt o fint till en skenfri bebis om 3 eller 9 veckor.


Nu ska jag gosa vidare med lillebror som nu fått ett namn faktiskt. Ville, min fina Ville


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammaslillagroda - 6 mars 2012 10:33

Den 15 Mars ska vi till Gävle och behandligen av Villes höft är då klar! Det är alltså 9 (!) dagar kvar med frejkabyxorna. Han har börjat protestera lite nu.När han har fått varit utan dom ett tag (som han får en sväng varje kväll) och fått legat...

BVC

Av mammaslillagroda - 23 februari 2012 11:49

Igår var vi på BVC. HAr förmodligen de trevligaste sköterskorna där. Lillebror hade gått upp bra i vikt och väger nu 6540 :), vi mätte inte för sköterskan vågade inte dra ut benet.Så jagvet fortfarande inte hur lång/kort han är. sisst var han 5...

Av mammaslillagroda - 19 februari 2012 16:57

Imorgon har ville haft frejkabyxan på sej i en vecka och det går alldeles utmärkt bra!! Misstänker att han fick vattkoppor i förrgår men de verkar inte kommit några fler så kanske var det nåt annat?eller men väldigt mild sort.Han hade då en del vat...

Av mammaslillagroda - 14 februari 2012 10:13


Igår var vi till gävle. 10:30 hade vi tid för ultra ljud och en timme efter en tid med henrik uppe på ortopeden. Resan till gävle gick smidigt o vi var framme i bra tid, de andra gångerna har det varit snöslask eller nästan snöstorm, nu var det b...

Av mammaslillagroda - 9 februari 2012 13:34

Vilket underbart väder det är idag. Vi var ute ända tills roja tröttnade o ville gå in-jag hade kunna varit ute några timmar till :) Solen är viktig-Det märker man såhär på höst och vinter tider.Så nu längtar jag mer efter våren än någonsin..  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards