Alla inlägg den 23 februari 2012

BVC

Av mammaslillagroda - 23 februari 2012 11:49

Igår var vi på BVC.

HAr förmodligen de trevligaste sköterskorna där.

Lillebror hade gått upp bra i vikt och väger nu 6540 :), vi mätte inte för sköterskan vågade inte dra ut benet.Så jagvet fortfarande inte hur lång/kort han är.

sisst var han 50 cm haha..


En rolig sak hände där.

Roja följde med och satt o lekte så när jag o Ville var klar mata jag han medans roja lekte vidare, sen satt vi kvar ett tag.

Ett barn till var där med en tjej som kanske var nåt år yngre än mej.

Helt plötsligt frågar hon, rakt ut(den vuxna alltså):" va har han för grej på sej?"

Jag lite chokad över henner rättframma fråga förklarade, hon fortsatte fråga om det var medfött, vad det betydde osv och jag berättade gärna.

Och jag vart så GLAD.

Oftast tittar folk på villes skena som stack upp vid bröstkorgen, eller nu på byxorna.Men dom bara tittar-Ingen frågar, jag föredrar att de frågar faktiskt.Nu är vi inte ute i farten så mycket men som på BVC och bibblan är vi rätt ofta och alltid är det nån som man ser tittar (läs glor).

Det gör mej inget, Kanske tittar dom på han för att han är så otroligt söt :) Hur som önskar jag att fler frågar.


Idag har vi varit på Förvaltningshuset och skrivit på faderskapsbevis (!), som ogifta får man ju göra det..

Roja går sissta dagen på Dagis innan helgen.

Imorgon ska hon sova hos mormor o mofrfar och få åka på badhuset på lördag!!

Marcus ska jobba så jag o ville är Solo på fredagkväll.

Så mina planer är:

1.Köpa nya batterier till vågen.

2.Köpa en stor godispåse (ev, beroende på föregående resultat)

3.Vila vila vila

4.Läsa nån av mina tre nya böcker som jag fyndade på bokrean idag.

5.Snusa bebis


Nu ska jag packa ner ville i vagnen snart och ta en promenad upp till dagis och hämta den vackraste flickan jag vet!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards