Alla inlägg den 16 januari 2012

Av mammaslillagroda - 16 januari 2012 11:50

Så imorgon har skenan suttit på i 1 vecka.

Att inte ha badat på en vecka gör sitt.Kräk som rinner lite varstans är svårt att få bort.Och trots att jag är jättenoga med att tvätta och hålla torrt under skenan så har lillebror nu fått röda märken efter skenan i ryggslutet :(

Han klagar inte-Inget alls ännu faktiskt men tänk er själva Plast mot hud 24/7 i en vecka i sträck..

Ska bli så skönt att få honom badad på onsdag-Trots att jag inte får göra det själv :(...


Pratade just med BVC ang amningen till den lilla som inte alls går som det ska.

Som ni ser på bilden ovanför så blir det svårt att lägga han på sk "högkant" när jag ska amma, så han får ligga lite snett och får vända huvudet mot mej (rätt mycket) då har han dessutom en del av skenan som skär in i halsen och trots att jag hänger över han och drar för kung och fosterland för att få bröstet längre så är det inte bekvämt för nån av oss..

Detta resulterar i att han äter för att stilla den värsta hungern (trodde dom på bvc) eftersom det är obekvämt.

Amningen går nu på 5-7 minuter istället för 20-25 minuter som i vanliga fall och sen i tisdags har jag fått ammat flera gånger extra per dag då han inte blir nöjd, Nätterna är jobbigast, att vakna och mata ca 1 gång i timmen tär på mej.

Samtidigt känns det som brösten håller på falla av..

MEN ikväll ska jag sprätta upp dendär ersättnings förpacningen och ge han ett mål av det och hoppas att vi sussar gott några timmar i sträck.Lovely

Att ge ett tillägg strax innan jag ska sova tror jag gör att jag mer orkar kämpa på med amningen och tillslut kanske det ordnar upp sej ändå :)


Killen som älskar att bada:

Sissta badet hemma innan skenan:

9/1-12

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards