Alla inlägg den 26 januari 2012

Av mammaslillagroda - 26 januari 2012 18:23

Så idag var baddag nr 2 och den tillbringades på Hudiksvalls sjukhus på barnavdelningen.

Barnavdelningen ligger högst upp i "BB huset" Åh vilken fin avdelning.

Jättefint mysigt väntrum med fina leksaker till barnen, Mysig och supergullig personal, där trivdes vi bra.

Jag och Lillebror ¨åkte själva dit idag, utan pappan-Lite nervöst, första resan själv men de gick så bra.


Vi fick en ny skena 2 storlekar större, lillebror är inte så liten längre, vi fick bada, väga och mäta huvud.

6 veckor gammal och 5630 tung-Mammas stora kille!!

Nästa vecka ska nog Roja få följa ändå-jag har lovat henne att gå på HM-Där kan vi prata stortjej, hon ska på HM och välja egna kläder säger hon hahaha..

Lillebror vart större med den nya skenan då den går mer fram på bröstet än den andra-men det gör inget, denhär ser faktiskt mycke bekvämare ut.

En jättegullig läkare la in han i skenan, namnet har jag glömt men hans hår kommer jag föralltid minnas.


Efter badet var de raka vägen hem o hämta roja på Dagis och iväg på BVC där vi hade en tid hon Lillebrors läkare (bara vanlig rutinkoll), Per heter han och är alldeles ny och minst lika gullig han.

Så två läkare har vi träffat idag-Supersöta och duktiga.

Läkare nr 1 vart nerkissad

Läkare nr 2 höll på att bli nerbajsad, annars har lillebror skött sej exemplariskt idag-Han är bäst min lilla Ville??

Nu ska jag passa på att snusa med min fina Tjej som saknar sin mamma :(


Hej hej på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards